Privacyverklaring en algemene voorwaarden

Duur niet beschikbaar

Privacyverklaring van “Bezinningscentrum Abdij van Averbode”

Het bezinningscentrum van de Abdij van Averbode hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens en dat uw privacy wordt gerespecteerd. In deze privacyverklaring willen we heldere en transparante informatie geven over welke gegevens we over u verzamelen en hoe wij omgaan met persoonsgegevens. Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen.

Het bezinningscentrum van de Abdij van Averbode houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:

  • uw persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt, deze doelen en type persoonsgegevens zijn beschreven in deze Privacyverklaring;
  • verwerking van uw persoonsgegevens beperkt is tot enkel die gegevens welke minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
  • vragen om uw uitdrukkelijke toestemming als wij deze nodig hebben voor de verwerking van uw persoonsgegevens;
  • passende technische en organisatorische maatregelen hebben genomen zodat de beveiliging van uw persoonsgegevens gewaarborgd is;
  • geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;
  • op de hoogte zijn van uw rechten omtrent uw persoonsgegevens, u hierop willen wijzen en deze respecteren.

Als bezinningscentrum van de Abdij van Averbode zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Indien u na het doornemen van onze privacyverklaring, of in algemenere zin, vragen heeft hierover of contact met ons wenst op te nemen kan dit via deze contactgegevens: Bezinningscentrum van de Abdij van Averbode, Abdijstraat 1, B-3271 Averbode.

E-mail: bezinningscentrum@abdijaverbode.be

Waarom verwerken wij persoonsgegevens

Uw persoonsgegevens worden door het bezinningscentrum van de Abdij van Averbode verwerkt ten behoeve van de volgende doeleinden:

  • Om de activiteit van het bezinningscentrum te kunnen organiseren waarvoor jij je inschrijft. (contractuele basis)
  • Om het versturen van nieuwsbrieven en uitnodigingen mogelijk te maken (gerechtvaardigd belang)
  • Om te voldoen aan de vraag van Toerisme Vlaanderen naar bezoekersstatistieken (wettelijke verplichting)

Voor de bovenstaande doelstellingen kunnen wij de volgende persoonsgegevens van u vragen

  • Persoonlijke identiteitsgegevens : naam, voornaam, adres, telefoonnummer, e-mail
  • Persoonlijke kenmerken : geslacht, geboortedatum, nationaliteit
  • Tijdens bepaalde activiteiten zullen foto’s genomen worden ten behoeve van verslaggeving en publiciteit in de toekomst voor dezelfde activiteit.

We gebruiken de verzamelde gegevens alleen voor de doeleinden waarvoor we de gegevens hebben verkregen.

Verstrekking aan derden

De gegevens die u aan ons geeft kunnen wij aan derde partijen verstrekken indien dit noodzakelijk is voor uitvoering van de hierboven beschreven doeleinden.  Zo maken wij gebruik van een derde partij voor het versturen van nieuwsbrieven (Mailchimp).

Wij geven nooit persoonsgegevens door aan andere partijen waarmee we geen verwerkersovereenkomst hebben afgesloten. Met deze partijen (verwerkers) maken wij hierin uiteraard de nodige afspraken om de beveiliging van uw persoonsgegevens te waarborgen. Verder zullen wij de door u verstrekte gegevens niet aan derden doorgeven, tenzij dit wettelijk verplicht en toegestaan is. Een voorbeeld hiervan is dat de politie in het kader van een onderzoek (persoons)gegevens bij ons opvraagt. In een dergelijk geval dienen wij medewerking te verlenen en zijn dan ook verplicht deze gegevens af te geven. Tevens kunnen wij persoonsgegevens delen met derden indien u ons hier schriftelijk toestemming voor geeft. U heeft het recht deze toestemming ten allen tijde in te trekken, zonder dat dit afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerking voor de intrekking daarvan. Wij verstrekken geen persoonsgegevens aan partijen welke gevestigd zijn buiten de EU.

Minderjarigen

Wij verwerken enkel en alleen persoonsgegevens van minderjarigen (personen jonger dan 16 jaar) indien daarvoor schriftelijke toestemming is gegeven door de ouder of wettelijke vertegenwoordiger.

Bewaartermijn

Het bezinningscentrum van de Abdij van Averbode bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt.

De gegevens worden niet langer dan vijf jaar bewaard na het laatste gebruik.

Concreet betekent dit dat:

  • als u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief, u zich na vijf jaar opnieuw dient aan te melden.
  • als u deelneemt aan een activiteit en u zich hiermee akkoord verklaart, u automatisch op de hoogte gehouden wordt van volgende activiteiten, tot vijf jaar na de laatste keer dat u deelnam.

Beveiliging van de gegevens

Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen genomen om persoonsgegevens van u te beschermen tegen onrechtmatige verwerking, zo hebben we volgende maatregelen genomen:

  • Alle personen die namens het bezinningscentrum van de Abdij van Averbode van uw gegevens kennis kunnen nemen, zijn gehouden aan geheimhouding daarvan;
  • We hanteren een gebruikersnaam en wachtwoordbeleid op al onze systemen;
  • Wij maken back-ups van de persoonsgegevens om deze te kunnen herstellen bij fysieke of technische incidenten;
  • We testen en evalueren regelmatig onze maatregelen;
  • Onze medewerkers zijn geïnformeerd over het belang van de bescherming van persoonsgegevens.

Uw rechten omtrent uw gegevens

U heeft recht op inzage en recht op correctie of verwijdering van de persoonsgegevens welke wij van u ontvangen hebben. Bovenaan deze verklaring staat hoe u hiervoor contact met ons kan opnemen. Om uw identiteit te controleren vragen wij u om een kopie van uw identiteitskaart mee te sturen. We raden u sterk aan om daarbij uw pasfoto onzichtbaar te maken en erbij te vermelden dat het om een kopie gaat.

Tevens kunt u ten allen tijde bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door ons of door één van onze verwerkers. Ook heeft u het recht om de door u verstrekte gegevens door ons te laten overdragen aan uzelf of in opdracht van u direct aan een andere partij.

 Klachten

Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens dan vragen wij u hierover direct contact met ons op te nemen. U heeft altijd het recht een klacht in te dienen bij de Privacy Commissie, dit is de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacy bescherming.

Wijziging privacyverklaring

Het bezinningscentrum van de Abdij van Averbode kan zijn privacyverklaring wijzigen. Van deze wijziging zullen we een aankondiging doen op onze website.

De laatste wijziging gebeurde op 1 mei 2018. Oudere versies van onze privacyverklaring zullen in ons archief worden opgeslagen. Stuur ons een e-mail als u deze wilt raadplegen.

Algemene voorwaarden

Opdat uw verblijf in de abdij optimaal zou verlopen en de samenwerking voor iedereen vruchtbaar zou zijn, gelden deze algemene voorwaarden.

 1. Inschrijving voor een activiteit door ons georganiseerd

Je bent ingeschreven voor de activiteit in kwestie als je via de website het inschrijvingsformulier ingevuld hebt en het inschrijvingsgeld betaald hebt. De betaling gebeurt ofwel rechtstreeks op de website (via Mollie) ofwel via overschrijving op onze rekening. Dit is activiteit-afhankelijk.

Terugbetaling is enkel mogelijk in geval van ziekte (met doktersbewijs). Bij terugbetaling wordt € 25 administratiekosten ingehouden. Is je inschrijvingsbedrag lager dan € 25, dan is een terugbetaling niet mogelijk.
Wanneer andere redenen een verblijf niet meer mogelijk maken, is een terugbetaling ook niet mogelijk.

 2. Reservatie van een individueel verblijf in de abdij, zonder deelname aan een door ons georganiseerde activiteit.

Je vindt alle info over de mogelijkheden op onze website www.onthaal-abdijaverbode.be onder de tab “gastenkwartier”. Reservaties wordt enkel schriftelijk behandeld. Telefonisch reserveren kan niet.

Je reservatie is definitief na bevestiging vanuit de gastenpater en na het betalen van het verschuldigde bedrag. Terugbetaling is enkel mogelijk in geval van ziekte (met doktersbewijs). Bij terugbetaling wordt € 25 administratiekosten ingehouden.
Wanneer andere redenen een verblijf niet meer mogelijk maken, is een terugbetaling niet mogelijk. Je kan het verblijf wel kosteloos verplaatsen binnen de termijn van 3 maanden en volgens beschikbaarheid van kamers. Je verblijf vervroegd afbreken (om welke reden dan ook) geeft geen recht op terugbetaling. De abdij kan niet verantwoordelijk gesteld worden indien je verblijf niet aansluit bij jouw verwachtingspatroon. Terugbetaling is ook dan niet mogelijk.

 3. Reservatie van een meerdaags groepsverblijf in het bezinningscentrum

Bij groepsreservaties gaan we steeds uit van een groepsminimum van 12 personen. Voor kleinere groepen zijn er andere mogelijkheden in ons huis. Dit dient echter bij reservatie duidelijk gesteld te worden. Het is niet mogelijk om het bezinningscentrum te reserveren en – wanneer blijkt dat er niet voldoende deelnemers zijn – over te schakelen naar een andere mogelijkheid. Wie het bezinningscentrum reserveert, krijgt sowieso een factuur voor minstens 12 personen. Het exact aantal deelnemers en de mogelijke maaltijdvereisten verwachten wij 10 dagen voor aanvang.

Reservaties worden als definitief beschouwd zodra beide partijen via email tot een overeenkomst komen en zich akkoord verklaren met de reservatie. Alle correspondentie verloopt steeds schriftelijk via bezinningscentrum@abdijaverbode.be. 

Annuleren van een groepsverblijf kan kosteloos tot 6 maanden voor de startdatum. Daarna wordt een annulatievergoeding met de waarde van de verblijfskost van 5 personen in rekening gebracht. Binnen de periode van 2 maanden voorafgaand aan de startdatum, wordt een annulatievergoeding met de waarde van de verblijfskost van 10 personen in rekening gebracht.

4. Reservatie van een vergaderzaal

Vergaderzalen worden aangevraagd en gereserveerd via reservaties@onthaal-abdijaverbode.be. Voor elke groep wordt een offerte op maat uitgewerkt. Reservaties worden als definitief beschouwd zodra beide partijen via email tot een overeenkomst komen en zich akkoord verklaren met de reservatie of een offerte-document ondertekend teruggestuurd wordt.

Annuleren kan kosteloos tot 6 maanden voor de startdatum. Daarna wordt 50% van de zaalprijs in rekening gebracht. Bij annulatie binnen de 2 maanden voor de startdatum wordt 100% van de zaalprijs in rekening gebracht. Wanneer er in het kader van een dagverblijf ook begeleiders geboekt werden, geldt dezelfde annulatieregeling: kosteloos tot 6 maanden voor de startdatum, daarna wordt 50% van de honoraria in rekening gebracht, bij annulatie binnen de 2 maanden voor de startdatum wordt het volledige honorarium in rekening gebracht. Uit respect voor onze medewerkers en begeleiders willen we hen, ook bij annulatie, deftig vergoeden.